Przeciski pod poziomem asfaltu

Instalacje hydrologiczne lub kanalizacyjne wymagają najkrótszej możliwej trasy podziemnej. Im więcej zaułków w instalacji, tym więcej w przyszłości może zdarzyć się zatorów oraz usterek. Również podziemna sieć światłowodów wymaga wykonania wielu prac ziemnych. A co w przypadku, gdy na trasie znajduje się droga asfaltowa, której nie można skuć? Trzeba w takim przypadku wykonać przecisk za pomocą urządzenia zwanego kretem.

Przeciski bez zniszczenia asfaltu

przeciski pod drogamiNawierzchnie asfaltowe są bardzo twarde. Co za tym idzie, aby je skruszyć trzeba użyć dużej siły. Naprawa asfaltu również jest kosztowna. Właśnie dlatego stosuje się tak zwanego kreta, aby wykonać przeciski pod drogami. Kret jest urządzeniem, które zakłada się za pomocą belki przeniesienia napędu na ramię koparki. Następnie pracownicy kierują świder w taki sposób, aby kret przedostał się z punktu A do punktu B, nie naruszając powierzchni asfaltowej lub betonowej. Często aby wykonać przecisk nie trzeba nawet rozkopywać terenu w pobliżu jezdni ze względu na pobliskie rowy, które mają odpowiednią głębokość. Przeciski pod drogami jednak wykonuje się już w chwili, gdy większość wykopów jest zrobiona, aby jak najszybciej przepchać niezbędne przewody i je zaizolować, nim do przewiertu podejdzie woda gruntowa lub z pobliskich zbiorników wodnych. Zdarza się, że przewierty robione są nie tylko pod drogami, ale nawet pod rzekami.

Przecisk trzeba wykonać umiejętnie. Mowa o tym, aby nie doszło do osunięcia się ziemi, co mogłoby skutkować pęknięciem drogi asfaltowej lub wybijaniu dziur przy pierwszych większych mrozach. Właśnie dlatego przeciskami zajmują się firmy, które mają doświadczenie oraz sprzęt do pomiaru twardości podłoża oraz wykonania próbki gleby. Fachowe podejście pozwala na uniknięcie takich błędów.